Iskola-előkészítő tematika

Tervezett iskola-előkészítő tematikánk

2019. október 1-2. (kedd, szerda) – FANNY+ORSI

  • Ismerkedés, játék, bemutatkozás, tájékozódás a gyerekekről
  • Mozgás felmérés

2019. október 8-9.

  • A testséma fejlesztés: a testkép kialakítása, és/vagy megerősítése

2019. október 15-16.

  • Tájékozódás fejlesztése: jobb- bal irányok megkülönböztetése, le- fel irányok megkülönböztetése

2019. október 22-23. ünnep

2019. október 29-30.  ORSI

  • Tanulási létra avagy kapcsoljuk be a testünket . Hogyan kezdjük a tanulást?

2019. november 5-6.

  • Az érzékelés fejlesztése a tájékozódásban:
    • a látás és a TAPINTÁS(!) szerepe
    • hallás (csendjáték) által felismerhető tulajdonságok

2019. november 12-13.

  • Téri irányok fejlesztése, névutók helyes használata (mozgásos játékok)

2019. november 19-20.

  • Szótagolás gyakorlása
  • Ritmusérzék fejlesztése
  • Ceruza fogás fejlesztése, vonalvezetés pontosítása

2019. november 26-27.

  • mennyiségfogalom kialakítása

2019. december 3-4.

  • gyakorlás – ismétlés

2019. december 10-11.

  • mennyiségfogalom kialakítása
  • MIKULÁSOZÁS
  • + szülői képzés Orsival

2019. december 17-18.

  • iskolaérettségi teszt írása

2019. dec.31. – január 1. ünnep

2020. január 7-8.

  • számfogalom kialakítása
  • ritmusérzék fejlesztése

2020. január 14-15.

  • ismerkedés a síkidomokkal

2020. január 21-22.

  • számfogalom alakítása
  • tájékozódás fejlesztése (vonalrendszerrel való ismerkedés)
  • téri irányok fejlesztése

2020. január 28-29.

  • Beszédkészség fejl. szituációs gyakorlatokon keresztül

2020. február 4-5.

  • Tárgyak összehasonlítása méret szerint
  • Ellentétpárok gyakorlása
  • Ceruza fogás fejlesztése, vonalvezetés pontosítása

2020. február 11-12.

  • Tárgyak összehasonlítása alak szerint
    • Különbözőség- azonosság felismerése
    • Hasonló- ugyanolyan fogalma

2020. február 18-19.

  • gondolkodás- kifejezőkészség fejlesztése
  • csoportosítás, általánosítás, rendszerezés képességének fejlesztése

2020. február 25-26.

  • Több, kevesebb, ugyanannyi fogalma

2020. március 4-5. – ORSI

  • látás-hallás, figyelem

2020. március 11-12.

  • agyféltekék : működésük, ki mit csinált? Mire jó?

2020. március 18-19.

  • Sorozatok folytatása (színek, formák alapján is)
  • Ceruza fogás fejlesztése, vonalvezetés pontosítása

2020. március 25-26.

  • Érzések – önbizalom- bátorság 😊

2020. április 1-2.

  • Halmazok

2020. április 8-9.

  • Bal agyfélteke gyakorlatok/ Logikai játékok

2020. április 15-16.

  • Jobb agyfélteke gyakorlatok / mesék, színek, dallamok

2020. április 22-23. Húsvét

2020. április 29-30.

  • Szimmetria megláttatása, megismerése
    Ceruza fogás fejlesztése, vonalvezetés pontosítása

2020. május 6-7.

  • Általános tájékozottság
    • helyezze el magát időben, társadalmi környezetben
    • 4 évszak, 12 hónap, 7 nap, ünnepek
    • belső kép kialakítása
    • Ki vagyok én? Mit tudok magamról?
      – Hol lakom?
      – Ki az anyukám, apukám?

2020. május 13-14.

  • Iskolaérettségi teszt írása 2.

2020. május 20-21.

  • Ismétlés & gyakorlás a teszt eredményei alapján

2020. május 27-28.

  • Tanult tanuláskönnyítő gyakorlatok összefoglalása / ismétlése

2020. június 3-4.  – ÉVZÁRÓ BULI