Iskola-előkészítő tematika
Tervezett iskola-előkészítő tematikánk
2019. október 1-2. (kedd, szerda) – FANNY+ORSI
- Ismerkedés, játék, bemutatkozás, tájékozódás a gyerekekről
- Mozgás felmérés
2019. október 8-9.
- A testséma fejlesztés: a testkép kialakítása, és/vagy megerősítése
2019. október 15-16.
- Tájékozódás fejlesztése: jobb- bal irányok megkülönböztetése, le- fel irányok megkülönböztetése
2019. október 22-23. ünnep
2019. október 29-30. ORSI
- Tanulási létra avagy kapcsoljuk be a testünket . Hogyan kezdjük a tanulást?
2019. november 5-6.
- Az érzékelés fejlesztése a tájékozódásban:
- a látás és a TAPINTÁS(!) szerepe
- hallás (csendjáték) által felismerhető tulajdonságok
2019. november 12-13.
- Téri irányok fejlesztése, névutók helyes használata (mozgásos játékok)
2019. november 19-20.
- Szótagolás gyakorlása
- Ritmusérzék fejlesztése
- Ceruza fogás fejlesztése, vonalvezetés pontosítása
2019. november 26-27.
- mennyiségfogalom kialakítása
2019. december 3-4.
- gyakorlás – ismétlés
2019. december 10-11.
- mennyiségfogalom kialakítása
- MIKULÁSOZÁS
- + szülői képzés Orsival
2019. december 17-18.
- iskolaérettségi teszt írása
2019. dec.31. – január 1. ünnep
2020. január 7-8.
- számfogalom kialakítása
- ritmusérzék fejlesztése
2020. január 14-15.
- ismerkedés a síkidomokkal
2020. január 21-22.
- számfogalom alakítása
- tájékozódás fejlesztése (vonalrendszerrel való ismerkedés)
- téri irányok fejlesztése
2020. január 28-29.
- Beszédkészség fejl. szituációs gyakorlatokon keresztül
2020. február 4-5.
- Tárgyak összehasonlítása méret szerint
- Ellentétpárok gyakorlása
- Ceruza fogás fejlesztése, vonalvezetés pontosítása
2020. február 11-12.
- Tárgyak összehasonlítása alak szerint
- Különbözőség- azonosság felismerése
- Hasonló- ugyanolyan fogalma
2020. február 18-19.
- gondolkodás- kifejezőkészség fejlesztése
- csoportosítás, általánosítás, rendszerezés képességének fejlesztése
2020. február 25-26.
- Több, kevesebb, ugyanannyi fogalma
2020. március 4-5. – ORSI
- látás-hallás, figyelem
2020. március 11-12.
- agyféltekék : működésük, ki mit csinált? Mire jó?
2020. március 18-19.
- Sorozatok folytatása (színek, formák alapján is)
- Ceruza fogás fejlesztése, vonalvezetés pontosítása
2020. március 25-26.
- Érzések – önbizalom- bátorság 😊
2020. április 1-2.
- Halmazok
2020. április 8-9.
- Bal agyfélteke gyakorlatok/ Logikai játékok
2020. április 15-16.
- Jobb agyfélteke gyakorlatok / mesék, színek, dallamok
2020. április 22-23. Húsvét
2020. április 29-30.
- Szimmetria megláttatása, megismerése
Ceruza fogás fejlesztése, vonalvezetés pontosítása
2020. május 6-7.
- Általános tájékozottság
- helyezze el magát időben, társadalmi környezetben
- 4 évszak, 12 hónap, 7 nap, ünnepek
- belső kép kialakítása
- Ki vagyok én? Mit tudok magamról?
– Hol lakom?
– Ki az anyukám, apukám?
2020. május 13-14.
- Iskolaérettségi teszt írása 2.
2020. május 20-21.
- Ismétlés & gyakorlás a teszt eredményei alapján
2020. május 27-28.
- Tanult tanuláskönnyítő gyakorlatok összefoglalása / ismétlése